Czym właściwie jest marketing?
W naszych działaniach to Ty i Twoja firma jesteście w epicentrum zainteresowania.
To dla Was przygotowujemy koncepcje działań i z myślą o Was nakreślamy cele do zrealizowania. To również dla Was wpadamy na świetne pomysły, które krok po kroku rozbudowują Waszą markę i sprawiają, że z każdym dniem jest ona coraz silniejsza.
Jeśli Twoja firma jest w punkcie, w którym brakuje na nią pomysłu, dotychczasowe działania nie budzą żadnych emocji, a na kreatywne podejście brakuje Wam czasu lub po prostu chęci – skontaktuj się z nami. Wspólnie stworzymy koncepcję działań, które tchną w Was nowe życie.
- Zaszufladkowana marka musi o siebie zawalczyć!
- Historia powstania Banków Spółdzielczych jest piękna, ale współcześnie może stanowić dla nich wizerunkowy ciężar. Wszystko zaczęło się od kas kredytowych, które powstały, żeby zwalczyć biedę panującą głównie na obszarach wiejskich oraz uwolnić małych ówczesnych przedsiębiorców od lichwiarzy. Szlachetne cele, lokalność i przywiązanie do tradycji towarzyszą Bankom Spółdzielczym do dziś. Nadszedł jednak czas, żeby zrobić krok w rozwoju, wyrwać się poza wizerunkowe ramy, w których utknął jeden z Banków Spółdzielczych. Pojawiło się podstawowe pytanie – w jaki sposób dotrzeć do lokalnej społeczności i zaprezentować się tak, by nie być postrzeganym wyłącznie jako bank świadczący usługi dla rolników? Jak sprawić, żeby młodsze pokolenia przekonały się, że w tym lokalnym banku mogą znaleźć coś dla siebie? Stworzyliśmy kampanię wizerunkową opartą o sztuczną inteligencję, którą przeprowadziliśmy pod hasłem „Cały dla Ciebie. Cały dla młodych”. Głównymi nośnikami komunikacji były bilbordy w mieście, spot kinowy oraz reklamy w mediach społecznościowych. Kampania była punktem wyjścia do promocji poszczególnych produktów inoBanku dedykowanych osobom młodym – począwszy od karty przedpłaconej dla dzieci, poprzez konto Junior, aż po kredyt hipoteczny. Kampania wizerunkowa i kampanie promocyjne poszczególnych produktów zostały wsparte wydarzeniem, do udziału w którym zaproszona została lokalna społeczność. Przygotowaliśmy pełen atrakcji piknik rodzinny, podczas którego przeprowadziliśmy edukacyjną grę ekonomiczną dla dzieci z inowrocławskich szkół. Dzięki tym działaniom zbudowaliśmy relacje z lokalną społecznością, mając jednocześnie okazję do promocji i możliwość zaprezentowania oferty banku. Więcej na temat eventu i samej gry przeczytasz tutaj.
- Zobacz, jak przeprowadziliśmy rebranding Banku
- Jak zaprojektować identyfikację wizualną, żeby za jej pośrednictwem spełnić jednocześnie kilka (teoretycznie) sprzecznych ze sobą warunków? Przy rebrandingu ówczesnego Banku Spółdzielczego w Inowrocławiu musieliśmy wziąć pod uwagę przede wszystkim dominację w portfelu klientów – Banki Spółdzielcze od lat świadczą usługi rolnikom i skupione są głównie na współpracy z klientem lokalnym. Należało więc oddać swoisty hołd tym, z którymi niemal od zawsze Bank współpracuje i którzy współtworzą jego wieloletnią historię. Należało także zaakcentować wpisujący się w misję Banków Spółdzielczych szacunek do tradycji, podkreślić polskie pochodzenie, wzmocnić akcent lokalności i otworzyć markę na nowoczesność. To duże wyzwanie, nie tylko dla nas, ale i dla Zarząd Banku – duże zmiany wprowadzane po wielu, wielu latach korzenienia się w świadomości lokalnej społeczności, wymagają odwagi i niezachwianej pewności co do wizji dalszego funkcjonowania instytucji. Prace koncepcyjne, projektowe i konsultacyjne trwały niemal rok. Spędziliśmy godziny na tworzeniu nowej nazwy i koncepcji logo. Postawiliśmy na kłos zboża, stanowiący nawiązanie do rolnictwa znak, który jak nic innego do dziś kojarzy się z Bankami Spółdzielczymi. Podkreśliliśmy też pochodzenie Banku, wykorzystując kontur mapy Polski, wskazując jednocześnie na lokalność tej konkretnej instytucji poprzez zastosowanie przedrostka „ino”. Po zakończeniu prac projektowych i dopracowaniu księgi znaku przygotowaliśmy strategię przeprowadzenia rebrandingu. Zmieniliśmy wszystko – począwszy od materiałów drukowanych, promocyjnych, oprawy graficznej dokumentów, komunikacji w sieci, aż po przestrzeń sprzedażową w siedzibie inoBanku. Efekt to dumny ze swojego logo klient, który dla nas jest najlepszą wizytówką.
Marketing 360
Każda firma potrzebuje nieustannego dążenia do rozwoju na wielu płaszczyznach. Niemal każda chce mieć własny dział marketingu, który nie tylko wpłynie na sprzedaż, ale i w pełni zadba o wizerunek. Jesteśmy czymś więcej – Twoim zewnętrznym działem marketingu, złożonym z kilku specjalistów, którzy są dla Was partnerami w codziennej pracy.
Znamy swoich klientów jak własne kieszenie. Szybko uczymy się, czego potrzebujecie i rozpoznajemy styl pracy, który jest dla Was satysfakcjonujący. Po kilku miesiącach czujecie się tak, jakbyśmy siedzieli biurko obok 😊
Jak pracujemy? Oczywiście realizujemy wszystko, co wspólnie założyliśmy. Przygotowujemy projekty graficzne, obsługujemy media społecznościowe, prowadzimy działania reklamowe online i offline, administrujemy Waszą stroną www. Czasem robimy z Wami coś extra – organizujemy konferencje, gale, imprezy integracyjne czy rodzinne pikniki dla Waszych klientów. Lubimy się z Wami widywać – czasem zaglądamy po prostu na kawę, czasem męczymy Was podczas nagrywek wideo, a czasami to Wy zaglądacie do naszego studia nagraniowego. Żyjemy Waszym zawodowym życiem i jesteśmy z tego dumni!