Są dwa rodzaje funkcjonowania firm na rynku lokalnym – albo jesteś tu od lat i Twoja marka mocno zakorzeniła się w świadomości Twoich odbiorców, albo stawiasz pierwsze kroki i musisz zrobić wszystko, by Twoje otoczenie Cię dostrzegło. Nasz klient zdecydowanie należy do tej pierwszej grupy. Historia inowrocławskiego Banku Spółdzielczego zaczyna się bowiem w 1867 roku i trwa aż do dziś. Bank ten, z siedzibą w jednej z wyjątkowych inowrocławskich kamienic, wręcz wrósł w infrastrukturę miasta. Pojawiły się jednak problemy innej natury – historia Banków Spółdzielczych mocno szufladkuje ich w kontekście docelowej grupy klientów, a w przypadku inoBanku jego Zarząd postawił jasny cel – z pełną rzetelnością i profesjonalizmem dbać o dotychczasowych klientów, jednocześnie poszerzając ofertę i docierając do młodych ludzi.
Pojawiło się wiele pytań, na które szukaliśmy nie tyle odpowiedzi, co koncepcji, począwszy od przygotowania oferty, aż po plan komunikacji i promocji. Zastanawialiśmy się, czy wchodzić w ofertowy wyścig, w którym udział bierze już niezliczona ilość banków działających na rynku ogólnopolskim. Wróciliśmy jednak do idei przyświecającej powstaniu Banków Spółdzielczych, stawiając na lokalność w komunikacji i działaniach promocyjnych.
W pierwszej kolejności skoncentrowaliśmy się na przygotowaniu atrakcyjnej oferty dla dzieci i młodzieży. Od lat inoBank aktywnie wspiera inowrocławskie przedszkola i szkoły oraz angażuje się w działania edukacyjne. Przygotowana została oprawa graficzna dla dwóch produktów inoBanku – karty przedpłaconej Pierwsza Karta dla dzieci od 7 do 12 roku życia oraz Konto Junior dla młodzieży od 13 do 18 roku życia. Dalej przeszliśmy do prowadzenia działań promocyjnych w mediach społecznościowych, w ramach których komunikację kierowaliśmy do rodziców posiadających dzieci w określonych grupach wiekowych.
W ramach kampanii promującej inoBank zorganizowaliśmy Rodzinny inoPiknik na powitanie lata. Do udziału w wydarzeniu zaprosiliśmy mieszkańców Inowrocławia, dla których przygotowaliśmy masę atrakcji – między innymi kino 7D, ściankę wspinaczkową, dmuchańce, eurobungee oraz strefę zabaw i animacji. Przygotowana została także strefa promocyjna Organizatora, w której mieszkańcy mieli możliwość zapoznania się z ofertą inoBanku.
Uzupełnieniem inoPikniku była gra edukacyjna dla dzieci i młodzieży z inowrocławskich szkół. Grę przeprowadziliśmy z formule hybrydowej – na kilka tygodni przed Piknikiem użytkownicy mieli możliwość zarejestrowania się do udziału w grze i cyklicznie otrzymywali poprzez e-mail oraz SMS powiadomienia o kolejnych dostępnych pytaniach, dzięki którym zdobywali punkty. Finał przewidziany został na dzień inoPikniku. Na terenie imprezy umieściliśmy kilka kodów QR, do których użytkownicy trafiali dzięki rozwiązaniu pojawiających się w grze łamigłówek. Każdy zeskanowany kod skrywał pytanie pozwalające zdobyć kolejne punkty. Bonusy w grze można było zdobyć zakładając kartę przedpłaconą Pierwsza Karta lub Konto Junior, w zależności od wieku uczestnika gry.
Zorganizowane wydarzenie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem mieszkańców miasta. Liczba uczestników Edukacyjnej Gry Ekonomicznej oraz ich zaangażowanie były dla Klienta oraz dla nas jasnym sygnałem – to nie może być koniec! Przed nami więc kolejne edycje gry, które będziemy realizować w ramach naszej współpracy. Drugą edycję zaplanowaliśmy na przełom roku 2024 i 2025.