Sold out – skuteczna kampania reklamowa

Wydarzenia kulturalne zwykle wiążą się z obawą o powodzenie sprzedaży biletów. Wyjątek stanowią duże festiwale, podczas których uczestnicy mają okazję spotkać wielu artystów w jednym miejscu. Pojedyncze eventy i możliwość wyprzedania wszystkich biletów, poza czynnikiem głównym, jakim jest popularność gwiazd, zależne są między innymi od:

  • ceny biletów,
  • miejsca, w którym odbywa się wydarzenie,
  • terminu wydarzenia.

Do istotnych czynników mających silny wpływ na powodzenie sprzedaży biletów musimy zaliczyć także:

  • łatwy i wygodny proces zakupu biletów przez internet,
  • komunikację w mediach społecznościowych dotyczącą wydarzenia,
  • odpowiednio przygotowaną i przeprowadzoną promocję eventu w mediach społecznościowych.

Nasze doświadczenie pokazuje, że odpowiednio zaprojektowana kampania reklamowa ma ogromne znaczenie w procesie sprzedaży biletów na wydarzenia kulturalne. Elementami dopełniającymi są również właściwie prowadzona komunikacja oraz przystępny dla użytkowników proces zakupu biletów.

Kampania reklamowa, którą prowadziliśmy latem tego roku, osiągnęła imponujące wyniki. Na dwa tygodnie przez terminem wydarzenia wyprzedaliśmy całą pulę biletów, osiągając sprzedaż na poziomie niemal 30 000 zł. Tym samym ROAS przy tej kampanii wynosi 62.

Maksymalny ustalony budżet wynosił 650 zł, z czego faktyczne jego zużycie zatrzymaliśmy na poziomie 473,80 zł ze względu na krótszy czas prowadzenia działań promocyjnych tego koncertu. 

Na działania reklamowe w mediach społecznościowych przy tym evencie składały się dwie kampanie reklamowe, które prowadziliśmy równolegle. Dzięki temu mogliśmy skuteczniej dotrzeć do opracowanych grup docelowych i zwiększyć zasięg reklam, redukując jednocześnie koszty działań. Szczegółowe wyniki zbiorcze dla obu kampanii przedstawiamy poniżej:

  • wyświetlenia reklam: 152 286,
  • zasięg reklam: 39 730,
  • liczba kliknięć linku: 4336,
  • średni koszt kliknięcia linka: 0,11 zł,
  • CTR: 7,62%,
  • CPC: 0,04 zł.

Tak wysokie wskaźniki osiągnęliśmy przy relatywnie niskim nakładzie środków finansowych. Na wyniki przeprowadzonej kampanii składają się:

  • jakość przygotowanych reklam,
  • kreacje reklamowe,
  • precyzyjne targetowanie.

W Alfabecie Marki wierzymy, że doświadczenie i sprawdzone strategie marketingowe przynoszą sukces każdej firmie. Każdego dnia pomagamy naszym klientom prowadzić skuteczne działania reklamowe, których wyniki przyczyniają się do osiągnięcia postawionych celów. 

Jeśli chcesz, żeby Twoje działania reklamowe były skuteczne, skontaktuj się z nami już dziś. W naszej ofercie znajdziesz kilka możliwości współpracy związanych z reklamowaniem się w mediach społecznościowych. Możesz skorzystać z naszych usług i w pełni powierzyć nam prowadzenie działań reklamowych w Twoim imieniu lub skorzystać z oferty szkoleniowej. Podczas szkolenia przekazujemy Ci pełną wiedzę i praktyczne wskazówki, które umożliwią Ci samodzielną realizację celów reklamowych. A jeśli jeszcze nie wiesz, które rozwiązanie będzie dla Ciebie odpowiednie – zadzwoń! Porozmawiajmy o Twoich celach i sprawdźmy, która z opcji będzie dla Ciebie najkorzystniejsza.

[ Obsługa kampanii reklamowych ] [ Szkolenie ze skutecznej reklamy ]

Poprzedni
Działasz lokalnie? Buduj relacje! Rodzinny inoPiknik i gra edukacyjna
Dalej
Odzyskanie kontroli po nieuczciwej agencji marketingowej i wygenerowanie ponad miliona złotych przychodu w ecommerce.